Není metro jako metro

22. června 2011 v 22:36 | Tuleň |  mé MHD
Nandávám si sukni, hledám triko, snažím se přemluvit vlasy, aby nebyly odporné, aranžuji kytku, dávám si trojčlenku a knihu do kabelky a snažím se úpěnlivými pohledy popohnat ve dveřích stojící a telefonující matku, která asi ještě neví, že mě bude muset obrovskou rychlostí hodit na metro.

Sjedeme výtahem sedm pater a matka konečně pokládá telefon. Venku vedýrko, vypadá to na ukrutný déšť a já lituji, že jsem si přeci jen ten deštník nevzala. Pozdě. Matka se zeptá, kam to bude. Řeknu jí své metrové přání, kde musí být do tří minut a vyjedeme.

Matčino vražedné tempo způsobuje, že mé hodinky, které se mi nehodí k sukni a jdou jen o 12 vteřin pozadu ukazují, že je již 17:28; tj. čas, kdy metro mělo přijet. Matka mě musí vyhodit u přechodu, aby se mohla otočit. Já vybíhám z auta, na drobném podpatečku (mám užasný nový boty!!!) probíhám loužemi, na stanici se dostávám ve skvělém čase myslíc na zítřejší sportovní den a svou výbornou formu, ale když přiběhnu ke dveřím, vidím, že se již dávno ukončil výstup s nástup a dveře se zavírají. Doběhla jsem, došla jsem k metru a najednou, co nevidím! Pohyb uvnitř řidičské kabiny. Říkám si "Asi mě vidí, je mu mě líto a teď dveře ještě otevře", a hloupě mačkám tlačítko na prvních dveřích prvního vagónu, které se ne a ne otevřít. Zase pohyb. Co se to sakra děje? Si ze mě dělá prdel nebo co?, ale než to stačím domyslet, dvéře letí a jsem prý pozvaná, ať jdu k panu řidiči. Myšlenku o znásilnění přebila myšlenka o dobrodrůžu a já jsem byla na začátku v metře a viděla jsem před sebou tu díru.

Aby nebylo ticho, ale také proto, že mě to zajímalo, jsem se ptala na hromadu otázek ohledně metra a této práce, které mě už dávno zajímaly. Mezi tím, co mi odpovídal, ukázal mi sedátko, kam si mám sednout a já se kochala pohledem do tunelu a přemýšlela, kam to vlastně jedu, protože jsem to samým vzrušením zapomněla. Aha, Vysočanská, a už jsem zase poslouchala.
  1. Vlak se zastavuje uprostřed tunelu, protože jede více než 80 km v hodině a řidič neodpoví na upozornění, že se rychlost zvyšuje. Tak se vlak automaticky zastaví a řidič ho musí rozjet.
  2. Dveře otevírají řidiči, a když se náhodou otevírají na druhé straně, musí překliknout páčku. Pokud je otevřou na špatné straně a někdo je bude žalovat, platí pokutu kolem 2 000.
  3. Ženy tam prý nepracují, protože by se pro ně musely zřizovat sociální zařízení atd. Takže prý to není tak, jak mám říkala paní prof. na ZSV, že všechny práce pod zemí jsou pro ženy zakázané. Ale kdo ví. Komu věřit?
  4. Další ženský problém byl prý s tím, že to není zas tak příjemná práce na psychiku. Být celé dny zavřený v tunelu, čemuž rozhodně rozumím. Slunce je taky někdy fajn.
  5. Snad - pokud jsem to dobře pochopila - má každé metro u sebe mapičku, takže ví, kde je a proto se nestane, že by vám hlásilo špatnou stanici. Na metru A to mají ale lépe vymakané, že má mapičku a rovnou to i všechno hlásí. Tady - myslím - musí hlášení spustit.
  6. Musí sledovat ve zpětných zrcátkách, co se děje venku, protože jsou za to zodpovědní.
  7. Stávka prý hezký a že jim snad zvednou platy či co. V tom jsem se radši moc nepárala.
  8. Prý je nelegální si do kabinky zvát lidi, ale že když je tam člověk pořád tak sám, potěší to někdy.
  9. Mají tam speciální mobil, který jim hlásí věci a má signál.
  10. Chtěla jsem se zeptat i na plat, ale to už mi přišlo moc. Příště hahah.
  11. To sedátko, na kterém jsem seděla, bylo odklapovací.
Byla jsem dovezena až na Vysočanskou a nemohla se z toho dost dobře vzpamatovat! Přemýšlela jsem o tom, jak neuvěřitelná je tohle věc pro mě, jako normálního občana, ale jak nudné, stereotypní a stresující to musí být pro řidiče. Také jsem přemýšlela, jestli by se mi tohle stalo, i kdybych neměla prsa (a to že jich moc nemám)...

Myšlenky článku:
  • Ze všeho se dá udělat stereotyp.
  • Je úžasné být žena.
  • JELA JSEM V METRU V KABINĚ U ŘIDIČE!!!
 


Komentáře

1 Irča Irča | 22. června 2011 v 23:12 | Reagovat

dokonalej článek !!:))

2 Jasmína Jasmína | Web | 22. června 2011 v 23:25 | Reagovat

Tak to jet v kabině se řidičem bych taky brala! :)

3 mydoooom mydoooom | Web | 22. června 2011 v 23:30 | Reagovat

To je snad sen každýho kluka!

4 Lemonie Lemonie | Web | 22. června 2011 v 23:57 | Reagovat

Táta v metru pracuje takže jsem taky párkrát jela u řidiče. To bylo ale ještě když jezdily starý mašiny a řidiči museli opravdu řídit :-)

5 matička matička | 23. června 2011 v 0:13 | Reagovat

Káji, úúúúúúúúúžasnej článek, na konci jsem se přistihla, že mi úsměv zase odklápí hlavu!!!! i

6 Andrea Doležalová Andrea Doležalová | Web | 23. června 2011 v 0:17 | Reagovat

Zajímavé čtení. A hezky napsané :)

7 Nora Králičí Nora Králičí | Web | 23. června 2011 v 4:16 | Reagovat

OOO ooo !!!

8 Lištička Lištička | Web | 23. června 2011 v 9:36 | Reagovat

Fíha, to je opravdu nevšední zážitek! Díky ti za něj, i když jsem ho nemohla okusit na vlastní kůži, ale "jen" zprostředkovaně" :-)

9 Cirrat Cirrat | Web | 23. června 2011 v 10:44 | Reagovat

Tak tohle rozhodně nebyla běžná cesta MHD :-)

10 martyny martyny | Web | 23. června 2011 v 13:51 | Reagovat

Jezdit s metrem a být tam takhle pořád sám, by asi nebylo nic pro mě, ale rozhodně zajímavý :) Člověk nikdy neví, co ho čeká, když vyjde doma ze dveří :) Někdy je to ale opravdu zajímavý :D

11 ivusha ivusha | Web | 23. června 2011 v 19:59 | Reagovat

awesome:) jak na tebe pan řidič došel? To jen, žes chtěla tak moc do toho vlaku?:)))

12 Tuleň Tuleň | E-mail | Web | 24. června 2011 v 13:55 | Reagovat

Děkuji všem za příspěvky a za pochvaly! Nic nepotěší víc. Snad jen jen v metře, hihi :D

Ivusha: O tom je ta druhá myšlenka článku ;o)

13 Anča Anča | E-mail | Web | 25. června 2011 v 17:52 | Reagovat

Super článek, Kájí :) Mimochodem formu na čtvrtečním sportovním dni jsi měla skvělou :D Vždycky jsem chtěla jet vepředu u řidiče a ptát se na spoustu různých otázek, takže z toho vyplývá akorát jedna ošklivá vlastnost - závist :D

14 Maxië Maxië | Web | 29. června 2011 v 22:12 | Reagovat

Tyjoo! :-D Vzdycky jsem hrozne rada, kdyz na blogu objevim popis nejakyho nevsedniho zazitku a rikam si, sakra tohle se fakt deje i v normalnim zivote a normalnim lidem! Super :)

15 strojvedoucí strojvedoucí | 24. června 2012 v 16:18 | Reagovat

Mě se zase stalo naopak že za mnou přišly dvě slečny jestli bych je nesvezl... :-)

16 Tuleň Tuleň | E-mail | Web | 25. června 2012 v 8:10 | Reagovat

A svezl? :D

17 strojvedoucí strojvedoucí | 25. června 2012 v 16:18 | Reagovat

jo :D

18 metroman metroman | 1. prosince 2013 v 23:51 | Reagovat

No, tak já bych si dovolil pár poznámek:
No jasně, on zastaví uprostřed tunelu a tam tě znásilní :D :D :D
1) K tomu není co dodat, snad jen doplnim, že to reaguje už na 81 - 82 km/h.
2) Tady to má každá linka jinak v závislosti na zabezpečovacím zařízení - na béčku je nejstarší, vše se dělá ručně. Mimochodem, normálně se stávalo, že zastavili na Národní Třidě ve staveništi a otevřeli dveře... :D
3) Tady to je trošku sporný, já zas slyšel, že prý musí strojvedoucí tahat břemena těžší než 20 kg, což ženská nesmí...
4) Jasný no, tak ale koho to baví, tak je v pohodě. Spíš je o nervy příjezd třeba ze tmy do takového Střížkova...
5) To není pravda, rozhlas se hlásí všude ručně s tím, že třeba na céčku se k tomu automaticky otevřou či zavřou dveře atd. Jinak samozřejmě má strojvedoucí k dispozici na sekundy přesné odjezdy ze stanic.
6) No to je jasný, podívej se na videa, jak rychle se na starých dobrých mašinách v Budapešti rychle zavíraj dveře... :D To Ti dokáže páteř zlomit jedna dvě, na druhou stranu je to dobrá motivace, proč nedobíhat metro, které jede další za 5 minut... ;)
7) O tom moc nevím, ale v DPP nějaký stávky byly a i u tramvají.
8) Samozřejmě, pokuta kolem 1000 kč ;)
9) :D To není mobil, ale rádiová stanice (vysílačka), ze kterou se dá spojit na dispečink. Mimochodem, ty dráty nad soupravou rozhodně nesloužej pro napájení, ale to jsou právě ty dráty, co kolem sebe dávaj ty vlny co chytá vysílačka... ;)
10) Něco nad 25 000 čistýho.
11) Jinak by se tam už vůbec nevešel...
Jinak dobrej článek ;) A vyčerpávající komentář k němu vždycky potěší ne? ;)

19 metroman metroman | 1. prosince 2013 v 23:53 | Reagovat

Zkušební koment

20 Tuleň Tuleň | E-mail | Web | 2. prosince 2013 v 10:21 | Reagovat

No to vždycky potěší! Ještě k tomu, když je to podporované zkušebním komentářem! Moc děkuju za všechny poznatky!

21 Tuleň Tuleň | E-mail | Web | 2. prosince 2013 v 10:21 | Reagovat

No to vždycky potěší! Ještě k tomu, když je to podporované zkušebním komentářem! Moc děkuju za všechny poznatky!

22 <script>alert(42)<\script> <script>alert(42)<\script> | 10. prosince 2018 v 10:01 | Reagovat

<script>alert(42)<\script>

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama